1. Tillämpningsområde För alla beställningar via vår webbutik gäller följande allmänna villkor. Vår webbutik riktar sig enbart till konsumenter. En konsument är varje fysisk person som avslutar ett rättsligt affär för ändamål som övervägande varken kan tillskrivas deras kommersiella eller deras självständiga yrkesmässiga verksamhet. En företagare är en fysisk eller juridisk person eller en rättskapabel personbolag, som handlar inom ramen för sin kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet vid avslutandet av ett rättsligt affär.

  2. Avtalspartner, avtalsslut, rättelsemöjligheter Köpeavtalet ingås med MISKI. Genom att lägga produkterna i webbutiken ger vi ett bindande erbjudande om att ingå ett avtal om dessa varor. Du kan först lägga våra produkter i varukorgen utan förbindelse och korrigera dina uppgifter när som helst innan du skickar din bindande beställning genom att använda korrektionshjälpmedel som är avsedda och förklarade i beställningsprocessen. Avtalet ingås genom att du accepterar erbjudandet om varorna i varukorgen genom att klicka på beställningsknappen. Omedelbart efter att beställningen skickats får du en bekräftelse via e-post igen.

  3. Avtalets språk, lagring av avtalstexten De tillgängliga språken för avtalsslut är: Tyska Vi lagrar avtalstexten och skickar dig beställningsinformationen och våra allmänna villkor i textform. Avtalstexten är inte längre tillgänglig över internet av säkerhetsskäl.

  4. Leveransvillkor Vi levererar fraktfritt. Vi levererar endast via frakt. Det är tyvärr inte möjligt att hämta varorna själv. Vi levererar inte till paketstationer.

  5. Betalning I vår butik har du i princip följande betalningsmetoder tillgängliga: Förskottsbetalning: När du väljer betalningssättet förskottsbetalning ger vi dig vår bankinformation i ett separat e-postmeddelande och levererar varorna efter betalning har mottagits. SEPA Direct Debit: Genom att lägga en beställning ger du oss ett SEPA direktdebiteringsmandat. Vi kommer att informera dig om datumet för kontobelastningen minst en bankdag i förväg (s.k. förhandsmeddelande). En bankdag är varje vardag med undantag för lördagar, nationella helgdagar samt den 24 och 31 december varje år. Kontobelastningen sker före varornas leverans. PayPal: För att kunna betala fakturabeloppet via betaltjänsten PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg ("PayPal") måste du vara registrerad hos PayPal, autentisera dig med dina inloggningsuppgifter och bekräfta betalningsinstruktionen. Betalningstransaktionen genomförs av PayPal omedelbart efter att beställningen har lagts. Ytterligare information får du i beställningsprocessen. Sofort by Klarna: För att kunna betala fakturabeloppet via betaltjänsten Sofort GmbH, Theresienhöhe 12, 80339 München, måste du ha ett bankkonto som är aktiverat för onlinebanking, autentisera dig därefter och bekräfta betalningsinstruktionen. Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts. Ytterligare information får du i beställningsprocessen. Google Pay: För att kunna betala fakturabeloppet via betaltjänsten Google Ireland Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland ("Google"), måste du vara registrerad hos Google, ha funktionen Google Pay aktiverad, autentisera dig med dina inloggningsuppgifter och bekräfta betalningsinstruktionen. Betalningstransaktionen genomförs omedelbart efter att beställningen har lagts. Ytterligare information får du vid beställningsprocessen. Apple Pay: För att kunna betala fakturabeloppet via betaltjänsten Apple Inc., One Apple Park Way, Cupertino, CA 95014, USA ("Apple"), måste du använda webbläsaren "Safari", vara registrerad hos Apple, ha funktionen Apple Pay aktiverad, autentisera dig med dina inloggningsuppgifter och bekräfta betalningsinstruktionen. Betalningstransaktionen genomförs omedelbart efter att beställningen har lagts. Ytterligare information får du i beställningsprocessen. giropay / paydirekt: I samarbete med betaltjänstleverantören paydirekt GmbH, Stephanstr. 14-16, 60313 Frankfurt a. M. ("giropay" eller "paydirekt"), erbjuder vi betalningssätten giropay och paydirekt. giropay: För att kunna betala fakturabeloppet via giropay måste du ha ett bankkonto som är aktiverat för onlinebanking, autentisera dig därefter och bekräfta betalningsinstruktionen. Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts. Ytterligare information får du i beställningsprocessen. paydirekt: För att kunna betala fakturabeloppet via paydirekt måste du ha ett bankkonto som är aktiverat för onlinebanking, vara registrerad hos paydirekt, autentisera dig med dina inloggningsuppgifter och bekräfta betalningsinstruktionen. Betalningstransaktionen genomförs omedelbart efter att beställningen har lagts. Ytterligare information får du i beställningsprocessen. Amazon Pay: För att kunna betala fakturabeloppet via betaltjänstleverantören Amazon Payments Europe S.C.A., 38 avenue J.F. Kennedy, L-1855 Luxemburg ("Amazon"), måste du vara registrerad hos Amazon, autentisera dig med dina inloggningsuppgifter och bekräfta betalningsinstruktionen. Betalningstransaktionen genomförs inom en bankdag efter att beställningen har lagts. En bankdag är varje vardag med undantag för lördagar, nationella helgdagar samt den 24 och 31 december varje år. Ytterligare information får du i beställningsprocessen. Klarna: I samarbete med betaltjänstleverantören Klarna Bank AB (publ.), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige ("Klarna"), erbjuder vi dig följande betalningsalternativ. Betalning via Klarna är endast tillgänglig för konsumenter. Om inget annat anges nedan, kräver betalning via Klarna en framgångsrik adress- och kreditkontroll och sker direkt till Klarna. Ytterligare information får du vid respektive betalningsalternativ och i beställningsprocessen. Köp på faktura via Klarna: Fakturabeloppet förfaller till betalning 14 dagar efter att varorna har skickats och fakturan har mottagits.

  6. Egendomsförbehåll Varorna förblir vår egendom tills full betalning har skett.

  7. Transportskador Om varor levereras med uppenbara transportskador, vänligen reklamera sådana fel så snart som möjligt hos leverantören och kontakta oss omedelbart. Att missa en reklamation eller kontakt har inga konsekvenser för dina lagstadgade rättigheter och deras genomförande, särskilt dina garantirättigheter. Men du hjälper oss att kunna göra gällande våra egna anspråk mot fraktbolaget eller transportförsäkringen.

  8. Garanti och garantier 8.1 Ansvar för brister Det lagstadgade ansvar för brister gäller. 8.2 Garantier och kundtjänst Information om eventuella ytterligare garantier och deras exakta villkor finns vid varje produkt och på särskilda informationssidor i webbutiken.

  9. Ansvar Vi är alltid obegränsat ansvariga för anspråk på grund av skador som orsakats av oss, våra lagliga representanter eller assistenter vid skada på liv, kropp eller hälsa, vid uppsåtlig eller grov oaktsam pliktförsummelse, vid garantiåtaganden, i den mån de har avtalats, eller där tillämpningsområdet för produktansvarslagen är öppet. Vid brott mot väsentliga kontraktsförpliktelser, vars uppfyllande är nödvändigt för den korrekta genomförandet av kontraktet och på vars iakttagande kontraktsparterna regelbundet kan förlita sig (kardinalförpliktelser) genom lätt oaktsamhet av oss, våra lagliga representanter eller assistenter, är skadeståndsansvaret begränsat till den skada som förutsebart kunde uppstå vid kontraktets ingående. I övrigt är anspråk på skadestånd uteslutna.

  10. Uppförandekod Vi har anslutit oss till följande uppförandekoder: Trusted Shops (https://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf)

  11. Tvistlösning Europeiska kommissionen tillhandahåller en plattform för online-tvistlösning (OS) som du kan hitta här. Vi är inte skyldiga eller beredda att delta i ett tvistlösningsförfarande inför en konsumentförlikningsnämnd.